Älskade ungar, en första bildbomb

september 29, 2015 1 av momentsbymary

Här kommer ett inlägg fyllt med bilder från mässan Älskade ungar. Jag känner att det behövs mycket bilder för att berätta om helgen.

På fredagen kom jag insusande till Örebro från Trosa där vi varit på en fotografering som dragit ut på tiden. Jag var stressad men så fort jag klev ur bilen släppte det. Jag har bott på hotellet förut, och jag tycker om den lugna stämningen som är där. Hotellet ligger precis bredvid badet Gustavsvik och det har inte jättemånga rum så det blir aldrig sådär stressigt och brusigt som på de riktigt stora hotellen.

Efter en snabb uppfräschning (det behövdes efter att ha kravlat runt i en skog) mött jag min bloggkollega, roomie men framförallt vän, Linda på parkeringen. Vi passade på att heja och byta några ord med grannarna i rummet bredvid, Angelica och Nikolina, två tjejer som jag verkligen såg fram emot att träffa och lära kanna lite bättre och också två tjejer som gjorde den här helgen lite extra värdefull då de visade sig var vara ett toppenbra sällskap. Det är så roligt att finna nya personer att tycka om.

Det serverades middag ihop med i stort sett hela bloggänget och dessutom teamet bakom mässan. Det var en väldigt bra början på helgen där vi fick möjlighet att bekanta oss med varandra och bli en grupp. Jag älskar när det serveras buffé med lite olika sorters mat så jag njöt verkligen av både mat och sällskap.

Här kommer lite bilder från middagen, tro inte att vi hade trist ifall nån ser sur eller förfärad ut. Vi pratade om allt och ingenting och vissa förlossningsberättelser och liknande fångade oss helt enkelt.
äu1
Fina Angelica
äu7
Härliga Nikolina
äu2
Jo, vi är rätt vana vid att det ligger kameror och mobiler framme hela tiden men det är som att alla tar de där, fotograferingsminuterna för att sedan kunna vara sociala resten av tiden. För det är sällskapet det de allra flesta är ute efter tror jag.
äu5
Fina, fantastiska Therese. Här i rollen som chef, men hon axlade chefsrollen och vänrollen på samma gång på ett väldigt proffsigt sätt. Bra jobbat!
äu6 äu8
Sofi och Susanne, två goa tjejer som jag inte hade träffat förut men som jag tyckte om på direkten.

Vi satt och pratade och skrattade och myste men jag tror alla kände att det skulle bli skönt att sova så kvällen blev inte särskilt sen. Hotellsängarna lockade och jag och Linda hann i stort sett bara konstatera att vi verkligen gillade de andra tjejerna innan vi slocknade i varsin säng.

På lördag morgon när vi åt frukost njöt jag verkligen av att få sitta och äta i lugn och ro. Vi hade vaknat tidigt och fått starta dagen i vår egen takt, en lyx för oss med små morgonpigga barn hemma. Med magarna fulla med mat en hel del pirr åkte vi mot mässan. Vi visste inte alls hur det skulle bli, skulle det komma några besökare alls? Det går inte att veta vid en mässas första tillfälle.

När vi svängde in vid Conventum och skulle parkera såg vi kön och jublade i bilen. Den gick redan längs med hela ena sidan på huset och svängde av runt hörnet och vidare på nästa sida huset. Då var det ändå en halvtimme till att mässan skulle öppna.

Vi passade på att springa omkring och fota montrar innan besökarna kom. Det är bra att få med produkterna utan att någon som inte vill vara med på bild råkar fångas på köpet. Efter en snabb runda i mässhallen fick vi se vår monter ”VIP-loungen”, vilken lyx. Där hade vi sköna soffor, tillgång till dryck och tilltugg och framförallt
äu9 äu10
I Kavats monter fanns specialupplagor av skor. Jag slog till på de rosa lite senare.
äu11
Babybag delade ut babypåsar, ett uppskattat inslag ho besökarna.
äu12
I denna monter tillhörande Dojaj.se fann jag något som jag visste att jag ”bara måste” ha med mig från mässan.
äu15
Fiskrens design med sina härligadjurtryck och fina färger fick också ett besök senare under mässan då jag råkade shoppa loss totalt.
äu16
Här fanns Magpodden, leta upp den och lyssna. En så härlig kvinna som slog ett slag för att vi föräldrar ska lära oss ta tillvara på fotografierna en tar av barnen och samtidigt gör Magpodden, snack om barn. Ni ser ju också vilken grym fotograf hon är.
äu17
Länsförsäkringar laddade för att möta massa föräldrar och barn.
äu22
äu20 äu21
Jag råkade fastna hos Våra små (flera gånger). Jag har träffa dom tidigare när jag varit på besök i deras undrbara butik i Örebro, gå dit om du är på besök i staden eller om du bor där. Den är en riktig pärla. Jag kommer garanterat besöka den varje gång jag i Örebro för där Inns så mycket fint. Framförallt det riktigt underbara människor som har den. Jag stod där så länge så jag märkte nästan inte att det var dags för mässan att öppna.
äu27
Besökarna hälsades välkomna.
äu28
äu29
Vi satte oss i sofforna i vår lounge och laddade för en dag med besök hos utställare, lyssnande på föredrag och massa annat skoj.

En ny bildbomb kommer senare, nu ska jag vila mitt förkylda huvud lite.